torsdag, september 07, 2006

Alle åpner samme butikken på blogg.

Når det er en kreativ sjel som starter en butikk på et lite sted, går det gjerne godt i starten. Fordi det går bra, er det andre som stareter samme type butikk, og markedet deles på flere. Det deles på så mange at alle til slutt må legge inn årene.

Om en åpner en restaurant med særpreg, går det godt i starten. Men så dukker det opp flere av samme sorten, og ingen får nok omsetning til å overleve.

Om et tema på bloggen får interesse, dukker kopiene opp, meningene spres jevnt og tynt utover mange blogger, og ingen blogger får noen slagkraft.

Om en blogger skriver på en spesiell måte, er det ofte suksess i starten. Så dukker kopistene opp, og fyller bloggen med ofte dårlige kopier.

Jeg tror folk er dumme som sauer, drevet av misunnelse og kortsiktig vinning. Og resultatet er at alle taper på det, også bjellesauene.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Genese...forsøkte egentlig å kommentere på dette innlegget for lenge siden, men av en eller annen grunn forsvant kommentaren.

Tror du dette også er en av grunnene til at så mange av de gode bloggerne forsvinner fra vgb?

Uansett, du peker på noe veldig viktig her, kanskje en generell svakhet ved bloggen og i hvert fall på en så stor arena som vgb har blitt. Samtidig er det vanskelig å si helt sikkert hvem som kopierer og hvem som blir inspirert, det er jo en viss forskjell...

Ser frem til flere innlegg fra deg på blogspot fremover. Lykke til med ny blogg.

Chiruru...som fremdeles klamrer seg fast på vgb...

Genese sa...

Hei Chiruru

Så du fant meg her ute. Det er flere grunner til at jeg er mest utenfor vgb. Det har åpnet seg en ny verden for meg, og jeg nyter "friheten", nye horisonter og nye kontakter.

Og nå velger jeg selv hvilke blogger jeg følger, hvilke nettverk jeg vil ha. Og jeg slipper moderator, som jeg var veldig irritert på. Og jeg slipper konflikter. Nei, jeg har det bra, og blogger med dem jeg har interesse av å følge, og bli fulgt av.

Nb: Din adresse til vgb-blogg har jeg tatt med meg.

Og så har jeg også en annen ekstern blogg jeg koser meg med:
tidogtanke.wordpress.com