onsdag, oktober 18, 2006

Lusepulver

Det skjedde for 80 år siden. Han var omreisende selger, i lusepulver... Hun bodde på en gård i utkanten.

Det gikk ikke bedre enn at hun kjøpte en pose med hvitt pulver. Og mannen ruslet nedover veien. Plutselig gikk det opp for kona at hun ikke hadde fått noen bruksanvisning. Hun ropte etter mannen.

- Korleis skal eg bruke dette pulveret?

Mannen nølte.

- Jo, svarte selgeren, du tar lusa mellom tommel og pekefinger, klemmer forsiktig så den gaper.
Så drysser du litt pulver ned i munnen på den.

Kjerringa tenkte seg litt om før hun ropte tilbake:

- Men då kan eg vel like godt bare klemme til og drepe lusa?

- Det kan man også gjøre, sa mannen, - og la på sprang.

6 kommentarer:

pimpim sa...

He he klemme kan være farlig det :)

Nytt innlegg hos meg idag..

Anonym sa...

Hehe, morsom historie.

Kan du svare meg på noe? Er det en måte man kan følge med kommentarene på blogspot?
Går det an å stille mailen inn slik at man ser når man får kommentarer?

Jeg får ikke til å bruke blogspot ennå.

Genese sa...

Heisann. Takk.

Jeg har blogspot beta, du har vanlig. Men det jeg har gjort, er å logge meg inn, velge settings, så comments, og nederst der står det en "comment notofication adress". Da kommer alle kommentarer til mailen din.
Lykke til

Anonym sa...

Hei genese,

Takk skal du ha for hjelpen! Jeg skal se om jeg får det til i dag.

Jeg har vært veldig passiv utenfor VGB-paraplyen i det siste, for jeg har en lei forkjølelse med feber som ikke vil slippe taket, og da er det enklest å være der alt det tekniske går på autopilot. ;)

Nå er jeg spent på om jeg får det til. Skal gi deg tilbakemelding.

Er du mest aktiv på den andre bloggen nå? Der har du veldig mye interessant stoff, og jeg har lest mye av det, men terskelen for å kommentere der er datateknisk høyere enn på blogspot, synes jeg.

Jeg ønsker deg
en god dag, genese! :-)

Anonym sa...

Hei..
Jeg levde sammen med en psykopat uten at jeg var klar over det selv, ikke før nå,, da Nevrologen sa vet du hva sånne typer er for noe?!
jeg har jo hørt ordet før, men aldri helt skjønt hva det vil si.. ex-n min han var av det værste slaget, jeg var fanget i mitt eget hjem, han hadde kontroll over mine penger, min frihet, han pratet styggt om meg og manipulerte alle jeg kjente vekk fra meg,hver eneste dag levde jeg med krangler og vold, jeg orket ikke mer, jeg ble så sliten, holdt ut i 2 år, mest på grunn av dattera mi,visste det var galt, visste i begynnelsen at jeg ikke burde finne meg i det, men etter vært som jg ble hjernvasket,og følte meg så verdi løs, følste meg verre enn et dyr i jungelen,, dem har ihvertfall friheten.. han holdt på å drepe meg.. en del av meg var så død som jeg kunne bli,, jeg orket ikke mer.. til slutt så reiste jeg, han trodde jeg skulle på ferie og jeg annmeldte han.. enda en gang.. Nå jobber jeg med å få det bedre, jeg skal bli frisk igjen,, jeg vet jeg aldri vil bli den samme igjen, for en del av hjernen min klarer bare ikke å fungerer lenger, men jeg skal gjøre alt jeg kan for å få et verdifullt liv igjen..
Så hvis noen er sammen men en psykopat,, være så snill, kom deg vekk,, ikke være redd, det finnes folk som vil hjelpe deg,, ikke la det gå for lenge, for en dag er du så ødderlagt at da vil du ha en lang vei for å komme deg videre igjen,,, jeg lot det gå for lang, og sliter med det enda..

Anonym sa...

Ja, sannsynligvis sa det er